We’ve updated our Terms of Use to reflect our new entity name and address. You can review the changes here.
We’ve updated our Terms of Use. You can review the changes here.

.​.​.​without thinking

by Tuesday's bad weather

supported by
/
  • Streaming + Download

    Immediate download of ...without thinking in your choice of 320k mp3, FLAC, or just about any other format you could possibly desire.
    Purchasable with gift card

     

1.
Love her waiting for a sun it’s something you don’t want to lose tell me how you life will be from now on don’t ask questions Waiting for the morning without thinking It’s normal not to see a reality that burns the eyes listen to a friend love is a strange game listen to it well Waiting for the morning without thinking The wind will touch your face and it will sing a song it’s just a long day open your eyes today
2.
Look for me in a dream and tell me nothing there is nothing you will not just find in my eyes sing me your feelings in words I never hear don’t be afraid I will stay with you tonight Tonight And every single day Don’t let the future affect your present death is a great boredom it will be the last thing you do give some grief to a friend if you love him and remember not to be afraid I will stay with you tonight Tonight And every single day
3.
We want 06:53
We want an imaginary world we want imaginary words we want one real love we want a warm heart we want a sweet "hello" we want something more than a stupid drug we want rock n roll we want girls and boys but don't ask me why we want your dance we want, we want Imagine what you want and add your words to this song it's your song
4.
Maybe 05:20
Maybe you want something more from me but we do not speak the same language when you stay there waiting I don’t know what to do and I admire your silence Maybe you expect me to sing something but I lost my voice, my words, my thoughts when you get angry with me I would just run away and don’t listen to anything And then we dance on our fears let’s make love to remind something more about us and cry, as you do well caress my face and sleep Sleep
5.
With joy 08:03
Walking on the sand I see your broken heart And you can’t find the words and they kill your smile Don’t let them use your love And you’ll see that they will go away by themselves Looking for something that makes you laugh and if you don’t find it think about your life with joy and gratitude with joy and fortune
6.
Play your game play with your god enjoy yourself! Kill your neighbor If he doesn’t believe in your heaven Looking for a new way of life and when you have found it download India in your computer
7.
Let it be 06:13
8.
Every time every day I always think I always think of you In every life In every death I never can I never can sing If this love is only mine I don't know I don't know I never can I never can sing What happen to me If this love is only mine I don't know I don't know

about

"Da quando siamo nati, in un freddo novembre 2010, la domanda che ci fanno più frequentemente è: “Che musica fate?”. Superato l'impatto negativo con la noiosissima domanda, quasi sempre succede che io e Alessio ci guardiamo un po’ imbarazzati, facciamo i vaghi, alziamo e abbassiamo la testa in cerca di una risposta, spariamo una serie di gruppi che con noi c’entrano poco e nulla e qualche volta proviamo a sviare il discorso. Abbiate pazienza: non l’abbiamo capito neanche noi che musica facciamo!
Potremmo dire “rock”, ma è troppo generico e se si pensa subito a chitarre cattive e distorsissimi e voci sgolate, siamo fuori strada. Potremmo parlare di “elettronica”, ma in realtà di elettronica c’è solo la batteria. Si può inserire il termine “psichedelico”, ma non inquadra al meglio la situazione: i Pink Floyd erano psichedelici, ma anche Jimi Hendrix e un po’ pure il primo De Gregori.

Ora è nato questo dischetto, che si chiama “...without thinking”, che speriamo chiarisca le idee di tutti. E che conferma che non c’è un brano uguale ad un altro come sonorità, ma sono otto piccoli tasselli che formano il mosaico del nostro sound attuale.
Realizzarlo non è stato semplicissimo, ma siamo molto contenti del risultato finale: è una discreta fotografia di noi. Qualche pignolo (perchè lo sappiamo che sei lì, nascosto, ad osservarci. Spegni il computer, maledetto! :D) potrà avere da ridire su una registrazione con qualche fruscio di troppo, su qualche minuscola distorsione audio qua e là, su qualche errorino. Ma siamo sinceri: alla perfetta pulizia audio abbiamo preferito, per una volta, il trasporto emotivo, l’ispirazione del momento, quella registrazione che viene una volta quasi per sbaglio e poi, con tutti gli sforzi possibili, non riesci più a riprodurre in quel modo. E fanculo al perfezionismo, che è qualcosa di disumano!

Infine, per come la vedo io, “...without thinking” non è un disco da ascoltare in macchina, con gli amici, quando si va di fretta o a spizzichi e bocconi. E’ un disco basato sulle emozioni, che qui vanno vissute a luce spenta, serrande abbassate, magari stesi su un letto a non fare nulla che non sia farsi invadere dai propri pensieri. Provateci, anche solo per un giorno, a dedicare 45 minuti della vostra vita solo a voi stessi. E a noi.

E fateci sapere se vi siete emozionati."

(Pierpaolo)



.



" ‘It's the best thing in the world to have nothing but your creativity to think about every day.’ (cit.)
Mi risulta sempre complicato esprimere un'opinione su di un qualcosa in cui sono implicato emotivamente, non so mai se far prevalere la parte soggettiva o quella oggettiva, ed è cosi che si sviluppano una serie di complicati ragionamenti. Che dire? Partirei dal fatto che in sè l'album doveva essere un EP...già, doveva!
In 45min di registrazioni traspare sicuramente tutta la naturalezza e la semplicità da cui ci siamo lasciati guidare. Ricordo che fin dalla primissima jam rimasi colpito dall'armonia e dal come i pensieri e le melodie confluissero in un unico grande movimento musicale e da come ogni singolo pezzo di questo album fosse già nell'aria.
Per quanto mi riguarda, creare e registrare “…Without thinking” è stata un'esperienza positivissima, che mi ha aperto a nuovi orizzonti musicali, senza forzature, libero. Musicalmente libero.
Ho cercato di essere oggettivo ma alla fine ha prevalso l'emotività, quindi freno un po’! :)
Nonostante il titolo dica il contrario questo è un album che, a mio avviso, ci fa "perdere" nei pensieri e nei ricordi..."

(Alessio)




.

credits

released April 5, 2011

.


Registrato nel marzo 2011 nel regno dell’umido
Testi: Pierpaolo Scuro
Musiche: Alessio Messinese e Pierpaolo Scuro

eccetto *07 testo e musica: Lennon/McCartney

I Tuesday’s bad weather sono:

Pierpaolo Scuro (chitarre, voci, piano, tastiere e synth vari, deliri)
Alessio Messinese (chitarre, manovrazione di delay, deliri)

Un ringraziamento particolare a Fabiana Genchi per il supporto emotivo e materiale e per l’ispirazione per il retro della copertina del disco e ad Andrea Varrassi per la “supervisione grammaticale” dei testi.

license

tags

about

Tuesday's bad weather Taranto, Italy

TUESDAY'S BAD WEATHER born in Taranto in november 2010 by Pierpaolo Scuro (SilenzioInsipido) and Alessio Messinese (The Greengrocer).

Their music is a mix of sounds where rock meets psychedelia, the folksinging, grunge and electro-music. Also being only in two, in their concerts they can create an absolutely amazing and innovative wall of sound, through the use of computer, synth and loop-station
... more

contact / help

Contact Tuesday's bad weather

Streaming and
Download help

Report this album or account

If you like Tuesday's bad weather, you may also like: